28.3.09

bu zavallı üşengeç yengeçcik yerinden kıpırdamaya üşendiği için bir gün kıyıda oyun oynayan çocuklar bu avanağı taş sanıp tekme atıyolar,o da üşengeç olmaktan vazgeçiyo.hikaye tamamen bunun üzerine.peki sonuç? bunu okuyan çocuk son derece üşengeç bir insan oldu.

işte bu baya saçmaydı.kardeşini bekleyen,annesinin hamilelik sürecindeki gariplikleri anlamayan şapşal bi veletin başından geçenlerden bahsediyodu.
işte buuu en sevdiğim.edi bu kitapta son derece korkak,büdü'yle gittikleri korku filminden etkilenip gece gördüğü ağaç,dolap,portmanto vs.gölgelerini hayalet sanarak büdü'yü uyutmayıp çileden çıkarıyodu.
Bunu da baya severim.Edi'nin ne kadar tatlı bi gerizekalılığa sahip olduğu bi kez daha görülür.
Edi, canı sıkıldığı için 'bugünlük herşeyi değişik' yapmaya karar verir.Büdü'nün her zaman üst rafta bulduğu diş fırçası ve tarağını 'bugünlük' alt rafa koyar,fıstık ezmeli ekmeği 'bugünlük' ters çevirip yer,çorbasına 'bugün değişik olsun' diye buz koyar,gece yatarken 'iyi geceler' diyen Büdü'ye 'Günaydın Büdü!' der.Bunlar olurken de birbirine zıt olan kelimeler bold'la yardırılır...
'-Çorbanı bugün soğuk içmeye ne dersin Büdü?
-Saçmalama Edi,ben sıcak severim çorbayı.'
Gibi.
Bu kadar saçmasapan ve deli gibi tatlı olmalarına ölürüm Edi'yle Büdü'nün.
Ayşegül'ü bilirsiniz zaten,yok pikniğe gider,yok peri kızı olur,doğumgünü çocuğu olduğu için popüler kız olur falan.
Bu o kadar sevimli bi kitaptı ki.1-3 yaş arası dshklgdfkgdfgsdk.10 tane ayıcığımız var,biri uyuya kaldı geriye kaç kaldı? -Dokuuuuz!
Dokuz tane ayıcığımız var,biri bahçeye çıktı geriye kaç kaldı? -Sekiiiiz! şeklinde gider.
Tabi bütün bunlar son derece Biritiş bi şekilde olur.Bunlar hep Toefl'a hazırlıktı.Çakallaaar.
Bu mavi fil yavrusu,son derece bencil bir yavru fil olup,ormandaki bütün hayvancağızları ormandan kovar, 'Bu ağaçlar,çiçekler,meyveler,hepsi,HEPSİ BENİM! diye bağırır zavallılara.
Fil ya bi de,aslan bile bişey yapamaz falan,nası oluyosa o da.
Sonuç olarak klasik her çocuk hikayesinde olduğu gibi bencilliğinden vazgeçip iyi bi yavru fil olmaya karar verir,hepsinden özür diler arkadaşlarını geri kazanır.Hep beraber mutlu mutlu otururlar ormanlarında.

Eveeet çocuklar,bu günlük bu kadar.

3 yorum:

  1. neden bilmiyorum ama üşengeç yengeç, edi ve büdünün değişik bir günü, edi korkuyor ve bir önceki yazıda geçen açıkgözün rüyası kitaplarını dünya üzerinde bir tek ben okudum çocukkene sanıyordum. Nassı saçma bi sevinç kapladı içimi anlatamam. Bir de yüksek tansiyonlu çınar ağacı vardı onu en bi çok severdim. Öyle işte... Saygılar...

    YanıtlaSil
  2. ooo yaşasın çünkü ben de öyle sanıyodum:D
    bişeyi itiraf etmem lazım hala okuyorum bazen:D:D
    yüksek tansiyonlu çınar ağacı konusunda yardımcı olamıycam ama:)

    YanıtlaSil
  3. OĞLUM!

    ediyle büdünün değişik bir günü. YAAA! hayatımın kitabı. o patlamış mısıra ölürüm. ayrıca edi'nin dolabındaki kıyafetleri yaratık zannetmesi.

    YanıtlaSil